Francesco - regionálne autistické centrum

Termín: 11.12.2024

Cena: 15 €

Seminár je určený najmä pre rodičov detí s autizmom Začiatok 13.00 hod. Miesto konania budova Súkromnej spojenej školy Vodárenská 3, Prešov 7. poschodie

Termín: 15.1.2025

Cena: 20 €

Seminár “Vzťahová väzba u detí s vývinovými ťažkosťami” je určený pre rodičov a odborníkov. Začiatok 16.30 hod. Miesto konania budova Súkromnej spojenej školy

Termín: 23.1.2025

Cena: 20 €

Seminár “Čo je to autizmus” je určený pre rodičov a odborníkov. Začiatok 15.00 hod. Miesto konania budova Súkromnej spojenej školy Vodárenská 3, Prešov

Termín: 24.1.2025

Cena: 15 €

Seminár je určený najmä pre rodičov detí, ktoré majú veľké ťažkosti komunikovať so svojim okolím bežným spôsobom. Začiatok 8.30 hod. Miesto konania budova

Termín: 28.1.2025

Cena: 5 € rodičia, 15 € odborníci, ostatní

Seminár je určený najmä pre rodičov a odborníkov. Začiatok 16.00 hod. Trvanie cca 1,5 – 2 hod + diskusia Miesto konania budova Súkromnej

Termín: 29.1.2025

Cena: rodičia 5 €, ostatní 15 €

Seminár “Stratégie nácviku odplienkovania dieťaťa Začiatok 13.00 hod. Miesto konania budova Súkromnej spojenej školy Vodárenská 3, Prešov 7. poschodie Lektor Mgr. Martina Klasovská,

Naše tématicky zamerané semináre sú určené pre rodičov detí s autizmom ale aj tých, ktorí s takýmito deťmi pracujú. Termíny seminárov zverejňujeme priebežne.

Ak chcete dostať mailom informácie o nových aktualizovaných termínoch seminárov, stačí vyplniť a odoslať formulár Odber noviniek v oblasti vzdelávania.

Aktuálnu ponuku seminárov na tento rok si môžete pozrieť nižšie.

rozsah: 2 hodiny                      lektor: Mgr. Katarína Gromošová

Bezpečný vzťah medzi dieťaťom a rodičom zásadne ovplyvňuje psychický vývin dieťaťa – má vplyv na to, ako sa vyvíja mozog dieťaťa, ovplyvňuje jeho poznávacie schopnosti, sebaobraz a budovanie vzťahov s ďalšími ľuďmi v celom jeho budúcom živote. Ako to vyzerá u dieťaťa s autizmom? Ako to vyzerá u dieťaťa, ktoré zaostáva v oblasti sociálneho, emocionálneho a rečového vývinu?
Základné informácie o ranom vývine dieťaťa, o teórii attachmentu a intersubjektivite. Výsledky
výskumov dokladujúce význam bezpečného vzťahu s rodičom pre vývin dieťaťa. Zvlášť sa budeme
venovať deťom s autizmom a deťom, u ktorých pozorujeme zaostávanie v sociálnom a rečovom
vývine, ale zatiaľ nemajú stanovenú žiadnu diagnózu.

rozsah: 2 hodiny                      lektor: Mgr. Mária Mojžišová

  • diagnostika PAS na Slovensku
  • diagnostické metódy
  • symptomatológia PAS
  • diferenciálna diagnostika
  • praktické video-ukážky
  • priestor na otázky

rozsah: 2 hodiny                      lektorky: Mgr. Katarína Gromošová, Mgr. Lívia Michnovičová

Pre pozitívne ovplyvnenie vývinu dieťaťa s autizmom je kľúčový skorý začiatok intervencie. Najlepšie výsledky sa dosahujú u detí, s ktorými sa začalo pracovať už vo veku okolo 18 mesiacov. Nie je nutné dávať dieťaťu už v tomto veku diagnózu, a ani to nie je vhodné. Ale je dôležité už vtedy vedieť, že niečo nie je v poriadku, a vedieť, ako upraviť prístup k dieťaťu tak, aby sa autistické črty neprehlbovali, ale oslabovali. Rozoberieme si preto, čo nám naznačuje neštandardný vývin v priebehu prvých dvoch rokov života dieťaťa.

rozsah: 2 hodiny                      lektor: Mgr. Katarína Gromošová

Vysvetlíme si, čo je to autizmus, teórie autizmu, popíšeme si jednotlivé oblasti ťažkostí u detí s poruchou autistického spektra, ako aj špecifiká jednotlivých vývinových období. Budeme sa baviť o tom, že pre pomoc dieťaťu je kľúčová zmena postoja dospelých, ktorí sa okolo dieťaťa nachádzajú.

rozsah: 2 hodiny                      lektor: špeciálny pedagóg

Príklad dobrej praxe – Sociálne príbehy a zážitkové denníky:  ukážeme si, ako je možné pomocou sociálneho príbehu pripraviť dieťa na novú situáciu, na zmenu v živote, vysvetliť mu už uskutočnenú udalosť, ktorú má dieťa problém spracovať bežným spôsobom (napr.: sťahovanie, zmena školy, dovolenka, narodenie súrodenca, či iná veľká zmena v živote dieťaťa). Sociálny príbeh je možné využiť aj na priblíženie pravidiel v rôznych sociálnych situáciách. Povieme si tiež, prečo robiť deťom Denníky, či Knižky zážitkov. Vysvetlíme  si, ako deťom takéto denníky  pomáhajú pri rozvoji komunikácie a myslenia. Ukážeme si rôzne typy takýchto knižiek.

rozsah: 3,5 hodiny                   lektor: Mgr. Lívia Michnovičová

Prvá časť  sa venuje všeobecne rozvoju komunikácie a možným problémom pri jej rozvoji u detí s autizmom. Budeme sa venovať najmä predrečovým zručnostiam, ktoré sú pre ďalší rozvoj komunikácie kľúčové. Povieme si o dôležitosti interakcií RODIČ – DIEŤA, o očnom kontakte, striedaní, zdieľaní pozornosti, ukazovaní. Je určený najmä pre rodičov detí, ktoré majú veľké ťažkosti komunikovať so svojím okolím bežným spôsobom.

rozsah: 3,5 hodiny                   lektor: Mgr. Lívia Michnovičová

Druhá časť  sa venuje najmä porozumeniu reči a vizuálnym stratégiám pre zlepšenie porozumenia reči a orientácie sa dieťaťa v priestore a čase. Povieme si, ako zistiť, či mi dieťa rozumie a čo môžeme urobiť, aby sa porozumenie zlepšilo. Ukážeme si viacero stratégií, ako zlepšiť porozumenie a orientovanie sa v bežnom živote.

rozsah: 3,5 hodiny                   lektor: Mgr. Lívia Michnovičová

Tretia časť seminára sa venuje produkcii reči, funkciám reči, náhradným komunikačným systémom. Povieme si, prečo je dôležité budovať u nehovoriaceho dieťaťa  komunikačný kanál čo najskôr, aké náhradné komunikačné systémy existujú, ako ich budovať, kombinovať a ako sa prechádzať od náhradného komunikačného systému k hovorenému slovu.

rozsah: 2 hodiny                      lektor: špeciálny pedagóg

Na seminári si povieme, čo sú pracovné zručnosti (schopnosť a ochota pracovať pod vedením niekoho, práca za stolíkom, samostatná práca a pod.), prečo je dôležité ich rozvíjať a ukážeme si ako na to. Nácvik pracovného správania u detí s PAS môže mať svoje špecifiká. V každom veku je obsahom pracovných zručností niečo iné, osvojenie si základných pracovných návykov je dôležité pre ďalší rozvoj dieťaťa v mnohých oblastiach.

rozsah: 1,5 hodiny                   lektor: špeciálny pedagóg

Zdieľanie príkladu dobrej praxe ako je možné využiť videoscenáre/videomodeling pri učení nových zručností, či už v oblasti rozvoja hry, sociálnych zručností či učenia sa akejkoľvek novej zručnosti.

rozsah: 2 hodiny                     lektorky: Mgr. Katarína Gromošová, Mgr. Lívia Michnovičová

Seminár určený najmä pre rodičov, ktorých zaujíma téma výberu vhodnej MŠ a pripravenosti dieťaťa na vstup do MŠ. Povieme si niečo o možnostiach vzdelávania, o špecifických vzdelávacích potrebách a budeme  spoločne premýšľať o tom, čo dieťa s poruchou autistického spektra potrebuje pre úspešný vstup do bežnej alebo špeciálnej materskej školy. Budeme hľadať spôsoby, ako zistiť, či je dieťa pripravené a ako mu môžeme pomôcť zvládnuť vstup do MŠ.

rozsah: 2 hodiny                      lektor: PaedDr. Terézia Bistika

Seminár je venovaný sexuálnej výchove osôb autistického spektra, v rodinách, školách a zariadeniach sociálnej starostlivosti.

Prednášajúca čerpala skúsenosti z prostredia školského zariadenia a z prostredia domovov sociálnych služieb na Slovensku a v zahraničí, rovnako z osobnej skúsenosti ľudí na spektre. 

Aktuálna ponuka seminárov

Pozrite si aktuálnu ponuku seminárov. Semináre sú určené najmä pre rodičov detí s autizmom ale aj pre tých, ktorí s nimi pracujú. Vyberte si tému, ktorá je pre Vás aktuálna a prihláste sa čím skôr. Počet miest je obmedzený.